Παρά τις αντιρρήσεις μεγάλης μερίδας πολιτών και φορέων στην Ζάκυνθο σχετικά με την σκοπιμότητα αλλά και την νομιμότητα του έργου της διάνοιξης οδού που βαφτίστηκε «οδός διαφυγής», η περιφερειακή αρχή προχώρησε στην δημοπράτηση του.
Παρακολουθώντας
την δημοσιότητα γύρω από το θέμα αυτό μας προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ένα
κείμενο δημοσιευμένο στην «Εφημερίδα των Συντακτών» με τίτλο: «ποιος θα
προστατεύσει το Ναυάγιο από την Πολιτική Προστασία;»
Αντιγράφουμε
χαρακτηριστικό μέρος του κειμένου:
«Με δεδομένο το
χρονικό εύρος του έργου (3-4 χρόνια), μήπως τελικά το πλάτωμα θέασης του
Ναυαγίου μετατραπεί σε εργοτάξιο και χώρο στάθμευσης βαρέων οχημάτων και
εκρηκτικών – με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για ανθρώπινες ζωές;
1.
Έχει εξασφαλιστεί ότι
δεν θα υπάρχει η πιθανότητα κατάρρευσης κατά την ανασκαφή, αστοχίας των πρανών,
αποκόλλησης βράχων, μεταβολής υδροφόρου ορίζοντα, πυρκαγιάς κ.ά.;
2.
Έχει γίνει
τεχνικο-γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη, αφού η περιοχή είναι σεισμογενής με
κάθετους βράχους που φτάνουν μέχρι και τα 270 μέτρα;
3.
Μόνο για να μπορούν να
κάνουν αναστροφή τα πυροσβεστικά οχήματα γίνεται τόσο πλατύς ο δρόμος, λέει η
σύμβαση. Τότε τί χρειάζονται τα χαλύβδινα πλευρικά στηθαία ασφαλείας, τα
γεφύρια, οι τσιμεντοσωλήνες και τα έργα απορροής όμβριων υδάτων – όπως μαθαίνουμε
ότι προβλέπει η αδημοσίευτη μελέτη;
4.
Ποια η θέση της
Εφορείας Αρχαιοτήτων Ζακύνθου και της υπουργού Πολιτισμού;
5.
Ποιος αρμόδιος φορέας
έδωσε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ);
6.
Ποια η άποψη που
υποχρεωτικά οφείλει να εκφέρει το ΕΘΠΖ ή ο ΟΦΥΠΕΚΑ;
7.
Ποιος ο τίτλος
ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου;
8.
Ποιος είναι ο
συντάκτης της Περιβαλλοντικής Μελέτης του έργου και της μελέτης οδοποιίας;
9.
Ποιος του έδωσε την
εντολή σύνταξης των ανωτέρω μελετών και από ποιον πληρώθηκε;»
Επερωτάται
λοιπόν η περιφερειάρχης:
·
Μπορείτε να δώσετε
απαντήσεις στα 9 ερωτήματα όπως τίθενται
παραπάνω;
Για την ΑΝΑΣΑ:
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
περιφερειακός σύμβουλος
επικεφαλής ΑΝΑΣΑ
τ. περιφερειάρχης Ι.Ν.