12/09/2022

Συνέντευξη Θ. Γαλιατσάτου στο Ionian Radio.

 Ολόκληρη η συνέντευξη (ηχητικό).  

**********

Σημεία από την συνέντευξη (7/9/2022) του επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ και τ. Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θ. Γαλιατσάτου στο Ionian Radio:

ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ.

Νομίζω ότι η επίσκεψη πρόσφατα στη Κεφαλονιά του Πρωθυπουργού, με τους συνεργάτες του, τους έδωσε την ευκαιρία να δουν εικόνες, να ακούσουν φορείς, και να διαπιστώσουν ότι, ενώ έχουν συμβεί από το 2020 σοβαρές καταστροφές στο νησί και η κυβέρνηση είχε διαθέσει 20 εκατομμύρια ευρώ και πλέον προς αποκατάσταση, δυστυχώς από αυτό το ποσό, από την περιφερειακή αρχή δεν έχει εκταμιευθεί ούτε ένα ευρώ. Έπρεπε να υπάρξει αντίδραση, και η αντίδραση που βρήκε ο πρωθυπουργός ήταν, αφού δεν μπορείτε κύριοι της περιφερειακής αρχής να κάνετε κίνηση απορρόφησης και αποκατάστασης ζημιών, τότε θα πρέπει να αναλάβει η κυβέρνηση, με μια επιτροπή που ο ίδιος ο πρωθυπουργός όρισε, για να προωθήσει τις διαδικασίες για την επούλωση των πληγών και την εκταμίευση των πόρων.

Εμείς, σαν περιφερειακή αρχή, είχαμε στη Κεφαλονιά να αντιμετωπίσουμε τις ζημιές του σεισμού του 2014, που είχε αναλάβει το υπουργεία υποδομών να τις κάνει. Βλέποντας ότι προσχωρούν αργά οι εργασίες, πήγαμε στο υπουργείο, και υπάρχουν έγγραφα γι’ αυτό, και είπαμε, σας παρακαλούμε, αφήστε αυτές τις δουλειές, να τις κάνει η Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς, με τις τεχνικές της υπηρεσίες, γιατί εμείς ζούμε στον τόπο και καταλαβαίνουμε. Τώρα, συμβαίνει το αντίθετο. Έχουν δοθεί τα χρήματα, δεν μπορεί να κάνει τίποτα η περιφερειακή αρχή και η κυβέρνηση λέει, «θα το αντιμετωπίσω εγώ». Είναι απαξίωση της περιφερειακή αρχής. Δείχνει ότι δεν είναι ικανοί να αξιοποιήσουν τους πόρους που τους διαθέτουν. Και επειδή ακούω φωνές, ότι οι ζημιές ήταν στα 114 εκατομμύρια, θα συμφωνήσω ότι αυτό ναι , είναι σωστό. Όμως όταν δίνει η κυβέρνηση 20 εκατομμύρια και δεν απορροφώνται, είναι δυνατόν να δώσει και άλλα;

ΝΑΥΑΓΙΟ

Το χειρίζεται το θέμα του Ναυαγίου, μετά τα πρανή, ο κ.Λέκκας, που τότε με την κατολίσθηση ήρθε στη Ζάκυνθο, συνέταξε αρχική προμελέτη, και σε συνεργασία με την ΠΕΖ και το λιμεναρχείο ελήφθησαν τα μέτρα για την προστασία των λουομένων στο Ναυάγιο. Από εκεί και μετά, μέσω των προγραμμάτων ΛΑΕΡΤΗΣ και ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ, έχουν επιφορτιστεί με συγκεκριμένες δράσεις, μεταξύ αυτών και το Ναυάγιο.

Αύριο το απόγευμα θα είμαι στο πανεπιστήμιο στη Κέρκυρα, που συνεργάζεται με το πανεπιστήμιο Αθήνας και θα έχουμε πλήρη ενημέρωση, σε ποια φάση βρίσκονται, για να συζητήσουμε μετά το παράδοξο που ενώ έχουμε ανθρώπους που έχουνε εργαστεί, τους κάνουμε στην άκρη.

Επιτρέπεται να μη το γνωρίζει η κα Περιφερειάρχης; Μπορεί να είναι δική μας δράση, αλλά συνεχίζει η πορεία τους. Έπρεπε να πει στοπ, έχουμε μελέτες, χρηματοδότηση και να προχωρήσει.

Ήδη μας έχει προειδοποιήσει το Ναυάγιο, και υπάρχουν και στη Λευκάδα τέτοιες περιοχές που κι αυτές είναι μέσα σε αυτή τη συγκεκριμένη ανάθεση μέσω του ΕΣΠΑ και πρέπει να ενδιαφερόμαστε για την επίσπευση των εργασιών,για να έχουμε την απαραίτητη ασφάλεια.

Ζητήσαμε από την κ. Κράτσα, να δώσει τα έγγραφα αυτής της διαδικασίας και να μας πει τι μελέτες έχουν ανατεθεί, για να καταλάβουμε κι εμείς και να ενημερωθεί και ο κόσμος.

Προχωρεί το έργο της περίφραξης, μας είπε, και για τα υπόλοιπα θα ρωτήσει αν μπορούν να ειπωθούν στη δημοσιότητα. Υποτίθεται ότι συμμετέχει σε μία επιτροπή και θα έπρεπε πρώτη να σπεύδει να ενημερώνει. Περιμένουμε να δούμε, αν της επιτρέπεται να δώσει στη δημοσιότητα, το τι θα γίνουν τα 2,7 ευρώ».

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Υπάρχει το εξής, που με κάποιο τρόπο πάει να κρυφτεί. Η μεταφορά μαθητών είναι εργασία, που γίνεται κάθε χρόνο και δεν χρειάζεται να συζητείται. Είναι εκ των ουκ άνευ.

Δεν μπορεί αυτό να συμβαίνει σε Κέρκυρα και σε Ζάκυνθο. Το βασικό πρόβλημα ήταν ότι ενώ το 2020 είχε κάνει η περιφερειακή αρχή, ένα διεθνή διαγωνισμό, και μάλιστα και εμείς το επικροτήσαμε, αυτός τελείωσε, και την προηγούμενη χρονιά παρέτειναν τις συμβάσεις. Έτσι νόμιζαν θα κάνουν και φέτος. Όμως ήρθε κυβερνητική εντολή στις 22/7/22 για να γίνουν από την αρχή οι διαδικασίες. Έτσι βρέθηκε να είναι ανέτοιμη για να κάνει τις μεταφορές όπως πρέπει.

Η αρχή που κάνει το διαγωνισμό έχει δικαίωμα, να αυξήσει τον προϋπολογισμό, βάζοντας την τιμή του καυσίμου τη δεδομένη στιγμή.

Ενώ ήταν στα 1.300 ευρώ ο προϋπολογισμός, άλλαξε και βγήκε ο διαγωνισμός στα1.600.

Μαθαίνω όμως, ότι ίσως να υπάρχουν άλλα προβλήματα στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, γιατί δεν έχουν πιστοποίηση όπως μαθαίνω, για τις ζώνες που πρέπει να φορούν οι μαθητές όταν μεταφέρονται Είναι πληροφορία που αξίζει να διερευνηθεί.

Έπρεπε αυτά τα θέματα να είχαν αντιμετωπιστεί. Τα όποια προβλήματα, να τα είχαν λύσει».

Ολόκληρη η συνέντευξη: